Koraci u postupku zaštite prava i interesa korisnika finansijskih usluga:
- Korisnik podnosi prigovor davaocu finansijskih usluga u vezi sa spornim odnosom;
- Davalac finansijskih usluga dostavlja korisniku odgovor po prigovoru u roku od 15 dana (odnosno 30 dana u slučaju društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima);
- Ako je korisnik nezadovoljan odgovorom na prigovor koji je podneo davaocu finansijskih usluga ili ako mu taj odgovor nije dostavljen u propisanom roku – korisnik može podneti pritužbu/prigovor Narodnoj banci Srbije i/ili predlog za posredovanje;
- Narodna banka Srbije će od davaoca finansijskih usluga zatražiti da se izjasni na navode iz pritužbe/prigovora korisnika i/ili na predlog za posredovanje;
- Narodna banka Srbije dostavlja obaveštenje o nalazu po pritužbi ili odgovor po prigovoru u roku od tri meseca od dana prijema pritužbe/prigovora i/ili sprovodi hitan i poverljiv postupak posredovanja (medijacije);
Narodna banka Srbije postupak po pritužbi/prigovoru/predlogu za posredovanje sprovodi bez naknade.
Primeri: