Narodna banka Srbije u skladu sa propisima može da razmatra samo predloge za posredovanje u vezi sa postupanjem banke koje se odnosi na pružanje platnih usluga. Narodna banka Srbije, u skladu s propisima, ne može da sprovodi posredovanje radi rešavanja spornog odnosa između pravnog lica i banke, koji se odnosi na usluge koje banka pruža po osnovu ugovora o kreditu, depozitu, sefu, deviznim, devizno-valutnim i menjačkim poslovima, izdavanju garancija, avala i drugih oblika jemstva (garancijski posao) ili na druge usluge koje banka pruža u skladu sa zakonom (izuzev platnih usluga), niti spornog odnosa između pravnog lica i davaoca finansijskog lizinga.
3. Navesti poslovno ime i sedište davaoca finansijskih usluga sa kojim postoji sporni odnos / poslovno ime i sedište zastupnika, a, ako je moguće, i poslovno ime i sedište institucije koju zastupa:*
Narodna banka Srbije, u skladu sa zakonom, ne može da postupa po predlogu za posredovanje pre nego što je prigovor dostavljen davaocu finansijskih usluga. Neophodno je da najpre uputite prigovor davaocu finansijskih usluga, koji je dužan da vam odgovor dostavi u roku od 15 dana. Nakon što dobijete odgovor davaoca finansijskih usluga na prigovor, odnosno nakon što istekne rok za odgovor na taj prigovor – u propisanom roku možete uputiti predlog za posredovanje Narodnoj banci Srbije.
8. Finansijski proizvod/usluga koja je predmet spornog odnosa zbog kojeg podnosite predlog za posredovanje:*
tekući račun
devizni račun
štednja
gotovinski/potrošački kredit
stambeni kredit
kredit za refinansiranje
dozvoljeno prekoračenje
platna kartica
platni promet
finansijski lizing
autoodgovornost
osiguranje života
osiguranje za slučaj povrede
putno osiguranje
osiguranje imovine
ostalo
10. Sadržaj predloga za posredovanje:[2] *
11. Rok za prihvatanje predloga za posredovanje: (ne može biti kraći od pet niti duži od petnaest dana od dana dostavljanja tog predloga davaocu finansijskih usluga)*