Палата Народне банке, изграђена у стилу неоренесансног академизма, представља једно од највећих и најлепших остварења у Београду у 19. веку, због чега је сврстана у споменике културе под заштитом државе...
18.07.2023.
Народна банка Србије, у сарадњи с банкама учесницима IPS НБС система, омогућила је корисницима апликација мобилног банкарства да своја плаћања извршавају путем услуге „Пренеси”. У данашњој рубрици „Корисно је да знате”, Богдан Станишић, самостални стручни сарадник у Одсеку за пословну подршку и развој нових производа и сервиса, објашњава шта је то услуга „Пренеси”, које банке су увеле ову услугу, као и како се ова услуга користи за слање, али и примање новца. Ова услуга је на располагању клијентима појединих банака још од септембра 2021. године, а до сада су многе познате и велике банке у нашој земљи имплементирале ову услугу у своје апликације мобилног банкарства – Банка Интеза, ОТП банка, НЛБ Комерцијална банка, Уникредит, Еуробанк Директна, Рајфајзен банка, АИК банка.
„То значи да, ако имате апликацију мобилног банкарства једне од ових банака, можете одмах почети са употребом услуге Пренеси”, истиче Богдан Станишић из Сектора за платни систем. Како каже, она нам омогућава да путем апликације мобилног банкарства, у неколико секунди, на једноставан начин пренесемо новац са свог рачуна на рачун примаоца, уз познавање само броја мобилног телефона примаоца. То значи да од сада није потребно да се зна број текућег рачуна онога коме се жели послати новац.
У наставку видеа Богдан Станишић објашњава процедуру слања новца преко услуге „Пренеси”.
„Да бисте извршили пренос новца, бирате јасно издвојену опцију ’Пренеси’ у оквиру апликације мобилног банкарства, уносите број мобилног телефона примаоца новца или тај број можете учитати из контакт-листе, а затим уносите износ који желите да пренесете примаоцу. На следећем екрану појављују се информације за проверу, које обухватају име и презиме примаоца чији је број претходно уписан, његов број телефона и износ који је претходно наведен за пренос. Након прегледа тих информација, потребно је да потврдите извршење трансакције у апликацији, односно унесете ПИН, искористите отисак прста или препознавање лица и новац је на рачуну примаоца у неколико секунди”, истиче он.
Према његовим речима, у овом тренутку преко два милиона корисника апликација мобилног банкарства може да плаћа путем услуге „Пренеси”. С друге стране, примаоци новца могу бити сви ти корисници под условом да су регистровани за услугу „Пренеси”, што је у овом тренутку око 300.000 корисника.
Богдан Станишић наглашава да је регистрација за услугу „Пренеси” добровољна, бесплатна и представља брз процес у оквиру апликације мобилног банкарства, путем којег у неколико корака повезујете свој број мобилног телефона с бројем рачуна. „Како банке воде рачуна о сигурности употребе ове услуге, корисник се саглашава с регистрацијом у корацима које су оне предвиделе у складу с прописима, а који свакако одговарају постојећим навикама њихових клијената када користе апликацију мобилног банкарства (нпр. уносом једнократне шифре, уносом ПИН-а или на неки други начин)”, каже он.
„Када сте регистровани за ’Пренеси’, свакоме можете рећи да вам пренесе новац на број телефона, док платилац може бити било ко са апликацијом мобилног банкарства, без икакве регистрације. Новац ће примаоцу на рачун стизати у свега неколико секунди од иницирања трансакције. Стога уз ’Пренеси’ корисници апликација мобилног банкарства могу брзо и лако, у сваком тренутку, да пошаљу или приме новац на свој текући рачун, као што сада међусобно размењују готовину”, наглашава Богдан Станишић.
Кабинет гувернера