07.07.2020.

Novosti – u vezi s pritužbama građana na izdavanje platnih kartica

Pitanja: Obraćali su nam se klijenti pojedinih banaka tvrdeći da banke značajno kasne sa izdavanjem novih kartica. Da li ste slučajno primili ovakve pritužbe građana? Koliko ih je bilo i na koliko su se banaka žalili? Da li je slučajno utvrđen razlog kašnjenja?

Odgovor: Od početka 2020. godine Narodna banka Srbije je primila 9 pritužbi koje su se odnosile na izdavanje platne kartice. Od tih 9 pritužbi, tri se odnosilo na kašnjenje u izdavanju kartice. 

U jednom  slučaju je utvrđeno da je razlog kašnjenja na strani i korisnika (nedostavljanje dokumentacije) i banke (administrativno - tehnički razlozi). U dva slučaja bila je u pitanju privremena nemogućnost preuzimanja reizdate kartice u toku vanrednog stanja zbog starosti korisnika (65 godina), odnosno zdravstvenog stanja, što je brzo rešeno Instrukcijom NBS. Neke banke su i produžile važenje platnih instrumenata.

U ostalim slučajevima nije se radilo o kašnjenju i sve pritužbe su bile neosnovane (korisnik se žalio da je onemogućen da uz razumno čekanje preuzme svoju debitnu karticu - veliki redovi, odbijanje izdavanja kreditne kartice zbog procene kreditnog rizika sl.). U odnosu na ukupan broj pritužbi, broj onih koji se odnosio na izdavanje kartica, a posebno na kašnjenje u izdavanju, je veoma mali. Utvrđeno je da se ne radi o sistemskoj nepravilnosti i potrebi za preduzimanjem dodatnih mera.

Na kraju napominjemo da je bankarski sistem po oceni svih relevantnih domaćih i međunarodnih institucija i organizacija odlično reagovao na situaciju koja je izazvana pandemijom, čemu su doprineli i napori Narodne banke Srbije i njena brza i adekvatna reakcija na sve eventualne nepravilnosti.

Kabinet guvernera